Pasjonaci przyrody, ambasadorzy lokalnej historii i tradycji, działający na rzecz popularyzacji krajoznawstwa i rozwoju gospodarki turystycznej Kujaw i Pomorza to tegoroczni laureaci marszałkowskiego konkursu „Odkrywca”.

Kujawsko-Pomorskie pełne jest miejsc, które potrafią zainteresować i zachwycić koneserów sztuki, pasjonatów historii i przyrody, a także zapalonych piechurów. Każdego roku wyróżniamy tych, którzy dostrzegają bogactwo regionu, promują nasze województwo i przyczyniają się do wzrostu jego atrakcyjności turystycznej. Tegorocznym laureatom gratuluję ciekawych projektów i dziękuję za ich zaangażowanie i pracę – mówi marszałek Piotr Całbecki.

W konkursie nagradzane są osoby, zespoły, instytucje, stowarzyszenia, samorządy oraz przedsiębiorcy, którzy przyczyniają się do budowania wizerunku marki turystycznej województwa w kraju i za granicą oraz rozwoju turystyki i gospodarki turystycznej w regionie.

Po raz pierwszy przyznano dwa wyróżnienia specjalne za kreatywność w turystyce w czasie trwającej pandemii. Jedno z nich otrzymała Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna. To dowód uznania za trzy akcje promocyjne, które przeprowadziliśmy w tym trudnym dla całej branży turystycznej czasie.

Pierwszym działaniem była świąteczna akcja poMOCNY KOSZYK WIELKANOCNY. Była to wyjątkowa okazja, by wesprzeć regionalnych przedsiębiorców. W tym celu stworzyliśmy specjalną podstronę serwisu kujawsko-pomorskie.travel z ofertami świątecznych wyrobów lokalnych hoteli i restauracji, kulinariów – mięs, wędlin, przetworów od okolicznych gospodarzy, ciast, ręcznie wykonanych dekoracji czy naturalnych mydełek. Chcieliśmy dać tym wyraźny sygnał, że kupujący regionalne produkty na Wielkanocny stół lub jako prezent dla bliskich, pomagają przetrwać ten trudny czas gestorom naszych konstelacyjnych atrakcji, gospodarstw, hoteli i restauracji.

Kolejnym przedsięwzięciem była kampania Jak blisko, JAK FAJNIE!, adresowana do mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego i województw ościennych, którzy z powodu pandemii odwołali wyjazdy zagraniczne, lub obawiali się dalekich podróży po kraju. Na specjalnej podstronie serwisu kujawsko-pomorskie.travel zebraliśmy blisko sto ofert turystycznych od gestorów atrakcji, miejsc noclegowych, muzeów czy producentów żywności regionalnej. Ukazując bogactwo i różnorodność oferty Kujawsko-Pomorskich Konstelacji dobrych miejsc, chcieliśmy pokazać, szczególnie mieszkańcom regionu, że wakacje „u siebie” mogą być niezwykłą przygodą. Był to idealny moment do poznania niezwykłych miejsc, które są na wyciągnięcie ręki, a wciąż odkładane „na potem”.

Inną odsłonę przybrała w tym roku nasza coroczna wakacyjna kampania Paszport Turystyczny. Po raz pierwszy w życiu doświadczyliśmy izolacji. Nie tylko od bliskich, przyjaciół, współpracowników, ale także od przyrody. Zabrakło rzeczy oczywistych – przestrzeni, powietrza i wrażeń, które dostarczyć nam może tylko Natura. I to właśnie jej poświęciliśmy tegoroczną kampanię, promowaną pod nazwą Paszport do Natury. Istotną zmianą było zastąpienie paszportowej książeczki aplikacją mobilną. Dzięki temu tradycyjne zbieranie pieczątek potwierdzających odwiedzenie danego miejsca odbywało się w przestrzeni, z udziałem naszego telefonu. W przypadku miejsc związanych z naturą, ukrytych w parkach krajobrazowych, taka forma prowadzenia do celu w czasie pandemii była szczególnie wygodna i bezpieczna.

Pandemia wywróciła nasze życie do góry nogami, zmieniając tym samym podejście do oferty turystycznej. Życie przeniosło się do Internetu na niespotykaną dotąd skalę. Musieliśmy się z tą rzeczywistością zmierzyć. Dzięki otrzymanemu wyróżnieniu możemy sądzić, że nam się udało 🙂 DZIĘKUJEMY!

Gratulujemy także drugiemu laureatowi wyróżnienia specjalnego – Lokalnej Organizacji Turystycznej Toruń, wyróżnionej za akcję Toruński Bon Turystyczny.

Ponadto, w ramach tegorocznej, trzynastej już edycji konkursu przyznano wyróżnienia w trzech kategoriach:

• działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa:
    – Lech Wojciech Krajewski (kategoria osoba)
    – Powiat Świecki za przewodnik „Ruszaj w Powiat Świecki. Twój przewodnik na 10 udanych dni w Powiecie Świeckim” (kategoria instytucja)
  • przedsięwzięcie biznesowe
    Cukrownia Żnin Park Industrialny
  • promocja w mediach społecznościowych
    Dom Legend Toruńskich

Wszystkim laureatom tegorocznego konkursu „Odkrywca” serdecznie gratulujemy!