Aktualności

Profesjonalizacja usług turystycznych na obszarach wiejskich

"Profesjonalizacja usług turystycznych na obszarach wiejskich" to tytuł a zarazem cel projektu, który zrealizowany zostanie dla branży turystycznej na terenie województw wielkopolskiego, dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego i pomorskiego. Z bezpłatnych warsztatów i konferencji skorzystać mogą pracownicy oraz osoby zamierzające rozpocząć działalność w sektorze agroturystyki i turystyki wiejskiej. czytaj dalej

Wybierz Strawę i Wyprawę na szlaku „Niech Cię Zakole”

Instytut Zootechniki – Państwowy Instytut Badawczy w partnerstwie z Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną zapraszają do uczestnictwa w podróży studyjnej pn. „Mennonicka Pętla Smaku – winno, dziarsko i zielarsko”, która odbędzie się 17.07.2022 r. Podróż odbywa się w ramach realizacji operacji „Wybierz Strawę i Wyprawę na szlaku „Niech Cię Zakole”. Do uczestnictwa w podróży zapraszamy dziennikarzy, blogerów, influencerów działających w dziedzinie turystyki i kulinariów pochodzących z województwa kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego. czytaj dalej

Paszport od kuchni

Paszport 2022 odwołuje się do obecnych trendów w turystyce i wynikających z nich potrzeb turystów. Rozwija się mikroturystyka (podróże wokół i w miejscu zamieszkania), utrzymuje się moda na slow (lifestyle), rośnie popularność turystyki kulinarnej, a także turystyczna rola doświadczeń w stylu „meet the locals” (autentyczna, personalna relacja). Przybywa miejsc na mapie Dziedzictwa Kulinarnego Kujaw i Pomorza. czytaj dalej

MICE w Konstelacjach

Turystyka w miastach, w tym przede wszystkim sektor MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), z rozmachem wraca na rynek po pandemii. Wizyta Gości reprezentujących najważniejszych organizatorów MICE w Polsce (23-26.06) to dla nas prawdziwy zaszczyt, wielka radość i szansa na nowe otwarcie! W ciągu trzech dni Goście odwiedzili Toruń, Bydgoszcz, Dolinę Dolnej Wisły oraz Pałuki. czytaj dalej

Wybierz strawę i wyprawę…

Instytut Zootechniki – Państwowy Instytut Badawczy w partnerstwie z Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną informują, że w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Plan operacyjny na lata 2022-2023, realizują operację pn.: „Wybierz Strawę i Wyprawę na szlaku „Niech Cię Zakole”" czytaj dalej

Bory Tucholskie – naturalnie! – konferencja turystyczna

23 czerwca 2022 r. Lokalna Grupa Działania "Bory Tucholskie" zaprasza na konferencję turystyczną „Bory Tucholskie – naturalnie!”. Jej tematem będzie strategia marki Bory Tucholskie. Organizatorzy zapraszają do dyskusji nt. rozpowszechnienia marki „Bory Tucholskie” jako krajowego lidera „turystyki naturalnej”, którą poprzedzi wprowadzenie dotyczące miejsca w Kujawsko-Pomorskich Konstelacjach Dobrych Miejsc oraz roli produktu turystycznego Borów Tucholskich dla turystyki województwa kujawsko-pomorskiego. czytaj dalej

Wspólny mianownik dla turystyki

„Czy koronawirus całkowicie zahamował rozwój turystyki? Czy są takie jej gałęzie, które pomimo przejściowych trudności kontynuują dynamiczny rozwój oraz, czy możemy spodziewać się powrotu turystów z zagranicy?”. Na te oraz inne pytania odpowiadali w telewizji regionalnej nasi eksperci – członkowie Zarządu K-POT: Iwona Karolewska, Michał Bucholz i Leszek Woźniak. Polecamy program „Wspólny mianownik”. czytaj dalej

Budujemy markę Doliny Dolnej Wisły

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna rozpoczyna realizację projektu “Budujemy markę Doliny Dolnej Wisły", w partnerstwie z Powiatem Świeckim oraz we współpracy z Gminą-Miasto Grudziądz i Gminą Miasto Chełmno. To już czwarta z pięciu autonomicznych regionalnych marek współtworzących Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc. W przyszłym roku dopełnimy naszą konstelacyjną mapę markowym Pojezierzem Brodnickim. czytaj dalej

Ankieta „Rola kobiet w turystyce polskiej”

Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis wspólnie z redakcją portalu WaszaTurystyka.pl zapraszają kobiety pracujące w szeroko rozumianej branży turystycznej do udziału w badaniu na temat sytuacji zawodowej kobiet w branży turystycznej. Badanie prowadzone jest w ramach obchodów Roku kobiet w turystyce, a jego celem jest pokazanie realnej sytuacji kobiet w branży turystycznej w Polsce. czytaj dalej

Niech nie zabraknie nam Nadziei

Niech nie zabraknie nam Nadziei - Ona jest światłem Zmartwychwstania! Niweczy śmierci plan odwieczny, wiodąc do źródeł pojednania... Z wielkanocnymi życzeniami: Zarząd i Biuro Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej czytaj dalej

Warsztaty kreatywne

Podczas dwudniowych warsztatów (31.03, 1.04) rozpoczynających prace nad Strategią Rozwoju i Promocji Produktów Turystycznych woj. Kujawsko-Pomorskiego dokonamy, pod okiem ekspertów z agencji Landbrand, rozpoznania i oceny oferty produktowej regionu. Określimy też wstępne możliwości ich wsparcia w drodze do odbiorcy docelowego – mieszkańców regionu i turystów. Całość prac ma być oparta przede wszystkim na odkryciu potrzeb branży turystycznej i samorządów oraz zaangażowaniu ich do współpracy z K-POT i Dept. Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. czytaj dalej