Kulinarny rytuał gromadzenia przetworów na zimę trwa w najlepsze. Jedni hołdują tradycji, inni – modzie. Półki zapełniają się kolorowymi słoikami i butelkami. W nich soki, kompoty, powidła, sałatki, pikle, kiszonki, modne chutney’e, pasty, przeciery. Gospodynie dzielą się przepisami, odtwarzają stare rodzinne receptury, próbują nowości i z satysfakcją ustawiają w rzędy kolejne kulinarne dzieła. W kuchniach, niczym pierwsze jesienne mgły, unoszą się aromaty warzyw, owoców i ziół…
Jesień przywołuje wspomnienia. My wspominamy zeszłoroczne spotkania, kiedy w gronie Kujawianek i Kujawiaków pracowaliśmy nad strategią marki regionu. Ważnym jej elementem są kulinaria. Będziemy zatem przypominać z czego słynęły żyzne Kujawy, nazywane niegdyś spichlerzem Polski.
W trwającym właśnie konkursie “Co dobrego do Spichlerza Kujawskiego?” staramy się zebrać to, co dzisiaj oferuje nasz region – czym chwalą się drobni producenci, kulinarne manufaktury, gospodarze prowadzący przydomową produkcję. Zapraszamy na fanpage www.facebook.com/konstelacjedobrychmiejsc
Co zrobić, by wziąć udział w konkursie? Pod postami konkursowymi należy opublikować w komentarzu recepturę przetworu, wraz ze zdjęciami (maks. 3). Ważne, by użyte do jego wytworzenia produkty pochodziły z kujawskich pól, ogrodów, sadów. Nagroda główna to profesjonalnie zaprojektowana etykieta łącząca markę producenta z marką Kujawy. Do zabawy w wymianę kujawskich przepisów zapraszamy też wszystkie gospodynie i kulinarnych smakoszy! Nagrodzimy ich pulą gotowych etykietek na przetwory, oczywiście z marką Kujawy
Rozwijając markę Kujaw, w 2021 roku planujemy organizację dużego regionalnego wydarzenia “Święto Kujawskiego Słońca”. Konkurs pozwoli nam odkryć skarby regionu i zaprosić kujawskich wytwórców do budowania z nami marki “Kujawy – wszystko przed Tobą”. Strategia dostępna na: http://k-pot.pl/wp-content/uploads/2020/10/Kujawy-strategia-marki.pdf
Serdecznie zapraszamy na FB Kujawsko-Pomorskie.travel do pysznej jesiennej zabawy!