Uchwałą Zarządu Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej
z dnia 1 lipca 2014 r., została powołana
Kujawsko-Pomorska Kapituła ds. Drogowych Znaków Turystycznych
z dnia 1 lipca 2014 r., została powołana
Kujawsko-Pomorska Kapituła ds. Drogowych Znaków Turystycznych
Kapituła została powołana na podstawie:
- Rozporządzenia Ministrów: Infrastruktury i Spraw Wewnętrznych i Administracji, z dn. 31.07.2003 w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. nr 220 poz.2181).
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury, z dn. 03.07.2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury, z dn. 03.07.2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
- b. ustawa z 20 czerwca 1997 – Prawo o ruchu drogowym
- Ustawy z dn. 25.06.1999 o Polskiej Organizacji Turystycznej
Celem działania Kapituły jest dbanie o ujednolicone, zgodne z obowiązującymi przepisami oznakowanie atrakcji i szlaków turystycznych w województwie kujawsko-pomorskim.
Głównym zadaniem K-PKDZT jest opiniowanie:
- wyboru obiektów do oznakowania z terenu Województwa Kujawsko-Pomorskiego
- projektów turystycznych szlaków samochodowych na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego
- wytycznych lokalizacji poszczególnych rodzajów turystycznych znaków drogowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego
- projektu graficznego znaków
W skład Kapituły wchodzą przedstawiciele następujących organizacji:
- Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – 1 osoba
- Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej – 1 osoba
- Zarządu Dróg Wojewódzkich- 1 osoba
- Komendy Wojewódzkiej Policji – 1 osoba
- Sejmiku Prezesów Oddziałów PTTK Województwa Kujawsko-Pomorskiego – 1 osoba
- Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego – 1 osoba